Men vad gör jag?

Jag kom på mog själv med att surfa in på min blogg för att kolla om jag fått några kommentarer, icke. Gjorde likadant dagen efter, och dagen efter det.. Och först då kom jag på mig själv faktiskt. Vad gör jag? Man får inga kommentarer om man inte skriver.

Idag blir det en blandad kompott.

Först och främst vill jag rikta ett stort tack till de få som visar civilkurage. Det är skollov just nu, och det märks en hel del där jag är, snorungar på grönbete liksom. Jag och Peter var och åt på max och en bit framför oss går det några skitungar och kastar med en cykel, ja precis, kastar. Från ett annat håll dyker en cyklist upp, stannar precis framför ungjävlarna och frågar om det är deras cykel varpå de såklart "tuppar upp" sig och är skitstöddiga och svarar "vadårååå e du civilpolis elleee?" och denna hjälte bara står kvar där, med en underbar pondus och bara upprepar frågan "Är det eran cykel?". Den tuffa tjejen som hade turen att få umgås med dessa fantastiskt roliga killar blir lite orolig och svarar "Det är min pappas cykel! Jag lovaaaar!", och man ser så tydligt hur hela lilla ligan bara glider ner ett par hack på tuffhets-skalan. Killen som stoppade ungarna frågar bara då helt enkelt om hennes pappa uppskattar att dom förstör han cykel men får inget svar. Dom bara försvinner från platsen och han cyklar vidare. Förhoppningsvis gick något in i deras små outvecklade hjärnor. Han gjorde i alla fall ett avtryck hos mig.. Jag blev så glad över att se någon ur allmänheten ens reager.
Hur vet jag då att konversationen gick så här? Jo, jag och Peter stannade kvar in case of fire..

I övrigt så går jag fortfarande i väntans tider (skolan), har inte fått träffat Isaac ännu, och är fortfarande lite småsjuk. Men jag håller tummarna för framtiden!

Kommentarer
Postat av: Sara

antligen. Jag blev glad av att lasa om honom, valdigt bra gjort.

2010-11-08 @ 16:03:33
URL: http://frankenstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0