Jag vill förklara en sak..

..och det är mitt köttäteri.

Jag anser inte att det är fel att äta kött, men det är fel att göra en industri av det hela och det är inte försvarbart att vilja delta i denna industri.
Vi säger att vi äter kött (=djur), men jag skulle inte vilja påstå att dessa djur har fått vara just det, djur. De har vart något som fått växa upp i en hemsk betongbunker under hemska förhålladen, eftersom det blir billigare för "bönderna". Om vi drar oss till minnes så kommer vi nog ihåg bilderna på grisarna som publicerades strax före jul, hur kan man då med gott samvete sitta och trycka i sig sin macka med julskinka? Jag kunde inte det. Och jag älskar julskinka..

Jag uppskattar verkligen att djurens levnadsförhållanden blir kända för allmänheten, det är ju trots allt först när vi vet hur det ligger till som vi kan agera. Och jag vill kalla dom som lyfter fram detta till ytan för hjältar.

Och mitt köttätande då?
Jag äter vegitariskt såvida jag inte kan få tag på viltkött eller kött från ett lokalt slakteri, som kan redogöra vartifrån djuret kommer (så man kan spana in stället och deras djurhållning). Jag förstår att det låter galet i vissas öron, men det är mitt sätt att INTE bidra till köttindustrin. Som en vän till mig sa "Jag äter bara djur jag känner och vilda djur".

Sen så kan man ju faktiskt ta sig en funderare på hur bra det är för landets mjölkkor, jag tror egentligen inte dom har det så mycket bättre än köttdjuren.

Till sist vill jag uppmana vegetarianer att läsa innehållsförteckningen på osten ni köper, och veganerna, och vegetarianerna kan ju läsa på vad tatueringsfärgen heter nästa gång det är dags att tatuera sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0