Okära Stadsmänniskor.

Jag tycker inte om er, majoriteten av er i alla fall. Det finns undantag som bekräftar regeln.

Jag tycker ni är pinsamma och hjälplösa inför den riktiga verkligheten, som inte innehåller tunnelbanor och stadsbussar. Det är en skam att några politker sitter och bestämmer vad våra kära bönder ska ha i bidrag för sitt arbete, en mjölkbonde tillåts till exempel inte tjäna många kronor på sitt arbete, trots att de behövs så väl. Jag tror dessutom att om dom fick mer pengar att röra sig med så skulle djurhållningen bli bättre, men det var inte detta jag skulle skriva om. Detta var bara ett exempel på hur mycket ni missar.

Jag såg precis på aftonbladet.se att en häst kastat av sin ryttare och skenat genom centrala Stockholm, hela vägen till Solna, där den blivit stoppad av någon vänlig själv, tack, sånna som du inger lite hopp. Det är en video, och man ser tydligt att ingen försöker hjälpa till att fånga in hästen, en levande varelse, som är långt långt borta från sin naturliga miljö, pga oss människor, som valt att plocka in hästen i stadsmiljö. Alltså är det här djuret beroende av vår omsorg, vilket dessa Stockholmare hade svårt att ge.

Min sambo påpekade "Tror du verkligen att någon som bott i stan hela sitt liv o aldrig rört en häst vågar hjälpa till?"

Nej, jag vet att de inte vågar, det var rätt uppenbart efter att ha sett videon, och jag skäms så jävla mycket över er, fega jävlar. Man behöver inte offra sitt liv för att fånga in hästen, men däremot kan man hjälpa till och göra en insats, och det innebär inte att man måste låta sig bli översprungen av en häst i panik. Man får flytta på sig om hästen inte saktar ner eller väjer för en.. Ta det som ett tips om det händer någon mer gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0