Äsch då..

Det är så långt emellan mina skrivningar här. Det beror inte på att jag är ointresserad av att skriva, däremot så beskyller jag mitt jobb och mitt kringflackande i halva Sverige för att det blir så sällan..


Något jag tänkt på under den senaste tiden är rapporteringen om försäljningen av alkoholfria alternativ ökar, både på krogen och hos systembolaget, och de vet så klart inte vad det beror på riktigt.
Jag har en liten teori.. som jag tror starkt på. Visst är alkoholfritt billigare, men inte så jävla mycket billigare att man hellre väljer det fast man vill bli full. Summan är inte så pass att den blir avgörande. Jag tror helt enkelt att "Färjan", som så snällt visar upp oss i rutan när vi är packade och på vårat allra bästa partyhumör, är vår hjälte. Missförstå mig inte, jag gillar att bli full, men efter att ha jobbat så jag ser en massa fulla människor varje arbetspass så minskar suget i min alkoholtarm. Jag skäms helt enkelt.

Hur jävla ball man än kan känna sig på fyllan är man alltid lika nördig som man uppfattar andra berusade personer när man själv är nykter.

Men låt inte det stoppa det svenska alkoholintaget, vi kan förtfarande supa, men se för fan till att inte göra det framför en kamera. Jag skäms för er alla som medverkat i något program av färjan. Men jag känner ändå hopp för er..

Kommentarer
Postat av: Peter

Det ligger nog en del i det. Men jag kan inte veta säkert, eftersom jag aldrig blir full... ;)



puss

2009-09-23 @ 09:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0