Kattar.

Jag var på katthemmet idag.

Och.. städade.

Neh, så illa är det inte, klart det blir lite gos, mys och lek också. Det finns en katt där som kallas för Thompa (Tompa, stavning?), och har är så otroligt charmig. Han leker, det är fullfart hela tiden och nästa sekund ska det gosas, och tittar man bort en sekund så har man han i knäet på en gång. Så otroligt snäll och mysig katt!
De andra är faktiskt rätt otroliga de också. Jag har ju dessutom gått o kärat ner mig i Björne. Björne är inte särskilt trevlig, han fräser när man kommer för nära, och han springer iväg om man trots detta skulle våga sig på att försöka ta kontakt. Men är så sjukt fin, den gråa pälsen på den stora, ståtliga katten med de lite gulaktiga ögonen som går i kors.. Ja, Björne är vindögd. Och helt bedårande!

Som de flesta andra föreningar som hjälper djur är detta en ideell verksamhet, och är beroende av andra människors goda vilja att hjälpa till ekonomiskt. Och om jag nu har någon bloggläsare som vill det, så hojta till, så får ni ett BG av mig att sätta in pengar på, och varenda liten krona hjälper. Inget bidrag är för litet.
Jag är ju med i Djurensrätt, och med min mycket dåliga ekonomi så kan jag inte skänka särskilt mycket, men jag kan bidra i alla fall..

Nu ska jag gå och köpa mig en ny hårfärg, sedan ska jag hem och packa, för ikväll åker jag och Peter till Köpenhamn, och jag vill att alla håller både tummar och rövar för att det blir en toppen resa! =)

Puss o kläm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0