Det finns hopp!

Jag har glömt skriva om en sak..

Det finns verkligen hopp för mänskligheten! Jag o Peter har träffat så mycket snälla människor på senaste tiden, och jag säger bara Tack för att ni var så sjyyykt snälla mot just oss. Tack för jag fick uppleva det. Jag tror dock inte att det är karma, för jag är ingen vidare människa själv, jag är ganska pessimistisk, bitsk, irriterad, bitter och fördömande, och det är inte något jag är stolt över.

Vi fick åka buss från punkt A till punkt B, trots att bussen var "Ej i trafik" och trots att vi inte stog vid en busshållsplats, dessutom helt gratis. Och så hade den snälle busschauffören specialskyltat bussen till vår ära "KYRKBUSS" och hur glad blir man inte över sådant? Den snälle chauffören måste ha vart med i scouterna hela sitt liv.

Sen så.. dagen efter.. handlar jag och min man på IKEA, där förövrigt kod tusen gällde. Och den duktiga högtalaren som ropade ut det gjorde det om och om och om och om och om och om och om och om och om och om igen.. i cirka en timmes tid. I alla fall, vi shoppade på oss en hel del, en del rätt stora grejjer också. Så beställer vi en taxi men glömmer nämna den stora mängden prylar och storleken på prylarna som ska med. Men jättesnälla taxichauffören hjälper till o bökar in ALLT i taxin, även det som vi aldrig trodde vi skulle få in, dvs skrivbord size SKITSTORT. När vi kommer hem så och lastar ur allt ur bilen så säger han "jag hjälper till o bär upp, har ni  hiss?" och nej.. vi hari nte hiss, och vi bor på andra våningen och det var en hel del saker. Så han hjälpte alltså till att även bära upp sakerna, 2tr utan hiss..

Och jag säger bara TACK kära medmänniskor för att jag fick vara med och uppleva det hela.

Puss på er alla och kom ihåg att ni är underbara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0