Varför är jag så glad?

Jo, det är ganska enkelt att vara sprudlande glad när allting går åt rätt håll.

Jag har hittat en utbildning jag SKA in på, det är dags nu, det är utbildningen för mig.
Jag har fått tag på en egen lägenhet. Ja, jag och Peter ska bli särbos, men vi är fortfarande tillsammans och känsloläget har inte förändrats.
Jag mår bättre, rent allmänt.
Jag söker jobb i land, mest för att jag inte tycker om att försvnna bort från mitt eget liv och resten av världen varannan vecka, men jag äääälskar mina arbetskamrater, vissa i alla fall.

Sen så ska jag faktiskt och jobba ikväll, i land. I Stockholm.

Sist men inte minst har vi katthemmet.. Jag var där igår, och ska dit på tisdag igen. Det är så himla mysigt och härligt att vara där, speciellt när katterna kommer och tvångsgosar med en. Mitt hjärta smälter och jag vill ta hem dom alla!
Igår träffade jag Båtsman för första gången, han ser ut som en rysk brotare fast i kattform. Han ser alltså väldigt läskig ut, stor och väldigt ärrad, men ack så mjuk han är i sitt sätt. Till och med när han blir arg och säger ifrån är han mjuk, han tyckte inte riktigt jag klappade honom på rätt sätt så han "bet" mig i handen. Och det kändes ungefär lika mycket som när en fluga sätter sig på handen.. Jag kan inte förstå hur han kan vara så mjuk och fin när människan sett till att hans liv varit så grymt mot honom. Han förtjänar verkligen ett hem där han blir älskad och får leva som en kung resten av sitt liv.

Hans öron syns inte riktigt på bilden, men de är riktigt illa tilltygade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0