Hej, vi söker någon som kan älska oss!

Jag försökte ta lite bilder sist jag var på katthemmet. Och jag lyckades.. sådär.

Vissa av dom är lite blyga, vissa är väldigt misstänksamma och vissa.. ja dom vill helt enkelt inte.
Men några bilder blev det.

 

Detta är Niklas, en supercharmig men lite blyg kattkille, han är snäll men tycker att vi människor är läskiga. Om vi nu inte har ost eller något annat gott att bjuda på.. Då kommer han fram och snor åt sig maten, och har man tur så hinner man klappa honom. Han har hittat en särskild plats i mitt hjärta sen han snodde åt sig en jättestor ostbit och slukade på två sekunder för att ingen annan katt skulle äta upp den för honom.

Denna lilla dam heter Prinsessan. En prinsessa med taskig uppväxt.. Hon är himla söt med sitta jättelilla ansikte och enormt fluffiga kropp. Jag har inte riktigt kommit henne nära, men det är för att hon är rädd för mig. Och väldigt många andra. Men enligt ryktet så är hon klappbar och tycker riktigt mycket om det när hon väl vågar låta någon klappa henne.



This is Dennis. Han är något i särklass.. Han har inga höga tankar om oss tvåbenta. Han ser supercool ut, och beter sig ganska coolt, tills du kommer för nära, då blir han lite upprörd och spinger iväg, i ljusets hastighet.

 

Gillar du hankatter? Lugna, snälla, mysiga och keliga? Och röda? Då kommer du äääälska Morris. Så grymt snäll och fin! Här har du en vän för livet om du bara behandlar honom väl. Han tycker dock att småkottarna som röjer runt kan vara lite jobbiga så han fräser åt ibland, men gör sällan något mer än så. En riktig klippa!

 

Jo, det finns fler katter. Men det här är dom som får vara i rampljuset idag. Om du funderar på att skaffa en katt, varför inte åka och kolla på ditt lokala katthem? Det finns alltid katter som behöver någon som kan älska dom och behandla dom som kungar resten av livet.. Och har du redan katt så vill jag uppmana dig till att ta fullt ansvar för den. Kastrera, vaccinera och se till att den får allt den behöver.

Och herr Båtsman har redan blivit publicerad i min blogg tidigare men han är min lilla darling nu så han får vara med igen. Se och älska honom!

 

Nej.. det är inte meningen att allt ska vara centrerat, men jag orkar inte bråka med bajsblogg.se.
(De små bilderna ska vara klickbara!)


Kommentarer
Postat av: Boris

Jag vill ta dom allihopa. Rekommenderar alltid folk som vill ha djur att gå till närmsta djurhem, bättre stödja dom än kennlar och annat!

2010-09-13 @ 12:25:41
Postat av: hannah

åh men du! Ge mig Båtsman! Han vill jag gosa ner mitt ansikte i!

2010-09-13 @ 12:39:14
URL: http://hannahlahnalampi.blogspot.com
Postat av: milla

du är en god människa du som engagerar dig i katthemmet. Skulle ta hand om varenda katt om jag hade möjlighet till det.

Å självklart ska man kastrera å vaccinera å sköta om sitt 4 fota.

Det är därför mina är vaccinrade stereliserade/kastrerade. Å försäkring har jag med.

Finns redan för mycket oönskade katter för att ägarna inte låter sterelisera/kastrera...

Fina dom är missarna...

2010-09-13 @ 12:52:40
URL: http://millaochfiddesrese.blogg.se/
Postat av: samantha

Jag tror jag ska försöka smuggla hem Niklas till min mamma! Typ bara åka dit och lämna honom lite diskret på soffan eller nåt och hoppas att hon vid det laget hon upptäcker det lilla tillskottet i kattfamiljen är så förtjust i honom så han får bo kvar =)

2010-09-13 @ 22:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0