Mitt hjärta blöder.

När jag var 15 år var jag bombsäker på min framtid, jag skulle gå naturbruksgymnasium i Rättvik och jobba med djur.
Istället blev det medieprogrammet i Borlänge och jag jobbar med matrester och snusprillor.

Men det går inte en dag (jag lovar, det är ingen överdrift) utan att jag tänker på hur jag ska göra för att få jobba med djur, och idag har jag sökt som volontär på flera katthem runt om i Stockholm. Även om det inte är ett avlönat jobb för mig så är det en insats för djuren.
Och mitt hjärta blöder verkligen, det finns så otroligt många djur som far illa, och största anledningen är människans okunskap och egoism. Mitt hjärta slår för djuren, jag älskar djur, och en vacker dag kommer jag utveckla superhjältekrafter och straffa alla som beter sig illa mot de nästintill rättslösa djuren.

Okej, kanske inte.. Men det var en fin tanke. Men någon dag framöver i mitt liv är jag säker på att jag kommer jobba med djur, det måste jag. Jag måste det för att jag vill det och för att jag älskar dom.

Och som slutord vill jag tala om hur mycket jag föraktar de människor som utger sig för att vara djurvänner men bara har djuren för att det ska se bra ut men skiter i deras välfärd, vidriga jävla människor..
(Dessutom är dess människor extremt duktiga på att lura folk, so pretty pretty please.. öppna ögonen och sluta var så godtrogna, om det verkar suspekt så är det antagligen för att det är så)


Kommentarer
Postat av: milla

jaru hoppas du får vara med å hjälpa till på nåt katthem. Guld värt :)

2010-05-13 @ 16:25:55
URL: http://millaochfiddesrese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0