Mat med både + och -

Jag gjorde broccoligratäng idag, och det är ju gott.
Jag gjorde broccoligratäng förra veckan, och DEN var god.

Den här var smaklös, broccolin var vattnig och väldigt svårlagad. Således kan jag tala om för er att om ni ska göra broccoligratäng och använder frysta råvaror.. Ta inte det billgaste jävla skit som finns, plånboken kanske blir glad, men dina smaklökar gråter. Även ögat.. Broccoligratängen blev skitful, jag får väl hoppas att den var någorlunda nyttig i alla fall.

Jag försöker få i mig så mycket järn och nyttiga fetter som möjligt, och dessutom så undviker jag vitlök, någon som har några tips på smarrig mat som tillfredsställer mina önskemål?

Kommentarer
Postat av: Hannah

Hej där! Tänkte slänga in lite tips på bra mat du kan laga till, som innehåller mycket järn. Jag brukar krydda tex fläskkotletter (rött kött innehåller mycket järn) med salt, svartpeppar och basilika (gärna färsk finhackad) och steka dom på svag värme ca 4 min på varje sida. Till det gör jag en sallad på mango/päron/äpple (frukt innehåller järn) och för smakens skull blandar jag creme fraiché med lite citronjuice, svartpeppar och basilika! Vill du kan du ha ungsbakad klyftpotatis till, strö bara över lite olja, salt och peppar och in i ugnen så är saken biff! Eller ja.. bakad klyftpotatis :P SKickar även med en bra länk med massa tips! http://www.primavi.se/halsa_mat_och_dryck/artikel.cfm?newsID=348&%C3%84t%20mat%20med%20j%C3%A4rn Hoppas du hittar något bra! Kram på dig

2010-05-06 @ 19:07:55
URL: http://kajalpennor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0