Flytteri flyttera..

Istället för att packa kartongerna som ska vara redo för förflyttning på Lördag ligger jag här och skriver. Det är skittråkigt att flyttpacka!!

Har faktiskt fått ihop en hel kartong hittills, men det är många kvar, det är ju trots allt en trea som ska flyttas.
Det är ju helt otroligt vad mycket skit man samlar på sig, jag tror jag är drottningen av värdelöst skärp. På riktigt. Packade ner en öppnad förpackning med näsdukar, WHY!?
Men jag tog mitt förnuft till fånga och slängde den, istället packade jag ner ett gammalt bh-band till en bh jag hade runt -07 skulle jag tro. Den finns ej i min ägo längre i alla fall. Men jag väljer att skylla på genetiken. Min käre far, tomten, är en riktig skrotnisse. Hemma hos mina föräldrar finns ALLT, tex gamla handfat, ett fabrikslager med skruvar, sängramar, biltidningar från 70-talet, bilar, husvagnar, en och annan fåtölj, speglar, virke, säkert flera flaggstänger, skyddplast, täckpapp, minst en kamin, ett oräkneligt antal cyklar och så vidare.. Mest för att det kan vara bra att ha. Någon som kan ge mig exempel på när man behöver spontananvända ett gammalt handfat? Eller kanske en möglig husvagn? Och vem behöver inte flaggstänger liggandes till sämra dagar..

Som ni förstår är det inte mitt fel att jag samlar på oanvändbart crap som egentligen bara borde kastas. Det är pappas fel.

Snart ska jag ge mig iväg för att köpa sopsäckar så vi kan packa ner kläderna och rensa ur och slänga det vi inte behöver. Jag tror inte vi kommer lyckas, vi kommer fortsätta bo i en loppmarknadsbostad. För att vara realistisk alltså..


Kommentarer
Postat av: Milla

siddu, du är som jag. Eller vad ska man säga. Spar på det mesta. Att flytta och packa e fan så tråkigt.

Jag vet inte var jag var å rotade igår men nog fan har en öppna små förp. med näsdukar till snoriga dagar. Tycker dom ligger å dräller både här och där.

Det dära med bh bandet tycker jag va bra. Bra till den dag du behöver ta dej ut genom fönstret. Vips har du en förlängning via ett bh band ifall inte lakan räcker till :)



2010-01-07 @ 18:37:14
URL: http://millaochfiddesrese.blogg.se/
Postat av: K

Sätt i gång på riktigt!!! Ja tänker då inte packa nå kartonger på lördag.. =)

2010-01-07 @ 19:09:09
URL: http://dixiedynamite.blogg.se/
Postat av: Caisa

Jag har visst kvar bh:n!!



Haha milla, tack för tipset!

2010-01-13 @ 15:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0