Tur.

Jag har nog tittat för mycket på My name is Earl, men jag tror på karma.

Eller ja, att man måste göra sig förtjänt av sin tur i alla fall.
Eller.. att man har en viss mängd tur i livet, och när den är slut så är den slut.

Jag har nog förbrukat min tur. Men jag tror även att jag kan få ny tur, genom att göra mig förtjänt av den (=karma), men jag måste vänta innan min "nya" tur aktiveras.
Dock så förstörs min teori av att människor som beter sig som rövhål också har tur, och tydligen har dom folk som tycker bra om dom också. Vilket ju suger, och det vore bättre om vi kunde ta deras tur och applicera den på människor som faktiskt förtjänar lite mer tur.

Vad tror du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0