Skita på mig av rädsla?

Okej.. En av mina stora mardrömmar har besannats.

Jag har alltid vart lite småskraj för att åka tunnelbana men i takt med att jag blev äldre (och dumt nog valde att flytta till Stockholm) blev jag också tvungen att ta tag i problemet och det har gått bra. Fram tills nu..
Var på väg hem efter jobbet (med tuben) då de ropar ut att tåget ej stannar vid t-centralen pga något som för mig var ohörbart, så jag åkte vidare men när vi kommit fram till sankt Eriksplan så ropas det lite till i högtalarna och denna gång hör jag vad som sägs "Tåget satnnar ej vid Fridhemsplan på grund av brand". WTF!? Och i samma ögonblick vill jag bara skita på mig av rädsla..

Nu har jag kommit hem och läst och luskat lite i det hela, och även om det inte stämmer helt överens med mitt mardrömsscenario så är det nog skrämmande, brand under jord i en tunnel.. eller hur?

Så, nu sitter jag här och funderar på om man kanske inte borde packa kappsäcken igen och flytta hem till icke-underjordiska Dalarna..

Mer om branden kan läsas här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0