Panik Panik potatismos!

Vintern är min favorit årstid, och julen är min favorit högtid.. Och ändå, ändå ger det får jag julklappspanik. Vem vill ha vad? Och vad har jag råd att köpa? När har jag tid att köpa?

Nu är jag i alla fall klar för i år. Efter några veckor av panik panik potatismos.

Jag har en liten självgranskningsperiod just nu, och jag ser mig inte som en sur människa, men jag är väldigt dömande. Det kan gå på några sekunder att döma ut en människa, och ofta står jag fast vid den åsikten. Och ibland gör en person jag känt väldigt länge, som jag verkligen verkligen tycker om, en sak fel och jag reagerar fullt ut på en gång, sparkar bakut och avslutar min vänskap med denna. Why?? Jo, jag tror jag vet.. Det är enklast så, då behöver jag inte anstränga mig för att förstå. Eller förlåt etc etc.. Jag är en lat och bekväm jävel.. Som dessutom är väldigt osäker. Ni kan se allt jag gör som en dålig försvarsmekanism. För det är vad det är.

Jag är som en alkolist som precis insett mitt eget missbruk, och ska nu påbröja resan till ett bättre liv.. Hoho!

Puss o kram alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0