Glädje över lite..

Idag har jag gråtit av lycka.

Det är snö ute, det är vitt, det är vackert, det är kallt.. Och det enda jag känner är lycka. Jag älskar vintern, jag älskar det vita. Och jag trivs bäst när det är kallt, så jag får klä på mig massa, lager på lager.
Jag var ute och gick, skulle lämna nycklar i våran nya lägenhet och på vägen hem stannade jag bara upp och insåg hur fruktansvärt vackert det kan bli med några centimeter snö på marken. Jag stog still i flera minuter, och jag hade säkert världens fånigaste leende.. och så gjorde jag ett stort hjärta i snön. Tog en omväg hem, bara för att få njuta lite extra. Och jag lovar, jag tänker njuta av varje sekund vi har snö. Även om det kommer göra så jag blir försenad, och blir skitarg. Jag ska komma ihåg känslan jag hade ikväll, jag trodde inte att jag som aktiv negativist kunde bli så obeskrivligt glad och upprymd av något så litet, som dessutom får så många andra att svära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0